Ongeveer 15 jaar geleden leerden wij elkaar kennen via de Viltkontaktgroep. Een aantal dagen per jaar vilten we gezamenlijk, maar een paar jaar geleden wilden we een nieuwe weg inslaan. Weg van de sjaals en de sloffen maar ons meer richten op het maken van kunst. Hoe doe je dat? We zochten een mentor die ons in dat proces kon begeleiden en zo leerden we kritisch kijken naar ons werk, elkaar feedback geven en elkaar stimuleren. Na verloop van tijd zijn we met ons drieën als LAK verder gegaan. Onze kracht ligt er in dat er geen competitie tussen ons is, samen treden we naar buiten en doen mee met diverse exposities per jaar. We  werken aan de hand van een thema, ieder op zijn eigen manier in zijn eigen stijl. Het samen brengen van deze diverse werken maakt onze expositie sterker en samen groeien we!

We zijn ook te vinden op social media.


Ik ben altijd bezig met textiel in verschillende vormen, het is wat mij mij maakt. Ik houd van klein werk, dat vaak samen een groter geheel vormt. Ik combineer graag vilt, borduren, en verschillend ander materiaal met elkaar. Mijn uitgangspunt is ‘de kracht van eenvoud’ en iets creëren dat uitnodigt om nog eens extra naar mijn werk te willen kijken en dat het je raakt of inspireert.


Mijn achtergrond is school voor mode en kleding gevolgd door de kunstacademie architectonische vormgeving. Na een aantal jaren gewerkt te hebben in de standbouw ben ik in aanraking gekomen met vilten. Deze textiel techniek heeft me gegrepen en niet meer losgelaten. Na vele uren van experimenteren en het volgen van masterclasses van de grote viltsters denk ik dat ik het proces wel in de vingers heb. 

De bomen in mijn omgeving zijn mijn inspiratie. De structuur, de textuur en de ritmes fascineren me. Maar ook de schimmels, de mosjes, de oneffenheden en de vergroeiingen zijn interessant om in mijn vilt te verwerken.Ik houd er van om groot te werken. Het liefst wandbekleding, geïnspireerd op de bast van de bomen. Mijn wandkleden bestaan uit veel kleuren. Ik gebruik vele lagen wol  in vaak complementaire kleuren.  Dit geeft diepte en maakt het kleed tot een interessant geheel. Ik zie ze hangen in een mooi kantoorpand, een oud gebouw of een moderne woning. Op deze manier is de cirkel rond en heb ik mijn liefde voor textiel en architectuur verenigd.


Mijn achtergrond is divers met zowel een opleiding tot jeugdwelzijnswerker als bloemist. In beide situaties werkte ik veel vanuit mijn gevoel voor creativiteit. Textiel is daar altijd een onderdeel van geweest. Tijdens mijn laatste jaren als bio-bloemist zochten we in de wintertijd naar materialen om te combineren met de kale takken en andere gedroogde materialen die dan voorhanden waren. Dat werd vilten met schapenwol. Later ben ik me steeds meer gaan focussen op het werken met wol en zijde. Sinds twee jaar is daar het maken van zijdepapier bijgekomen. Eigenlijk moet ik er iedere dag wel even mee bezig zijn omdat het me plezier en voldoening geeft. Ik hou ervan om te borduren op vilt, een rustig en herhalend proces.

Ik werk graag aan de hand van een thema omdat het me richting geeft en de gelegenheid om meer te werken vanuit herinnering of emotie. Dat kan zich uiten in een verhalend beeld, maar ook in gebruik van kleur en vorm. Ik vind het prettig om een verhaal over mijn vilt te kunnen vertellen. Maar ik vind het ook fijn om te werken met macro fotografie. Door het inzomen op dingen uit de natuur, bloemen, planten, stukjes aarde, zie je structuren en kleuren die je de kans geven om nieuwe vormen en kleurencombinaties te gebruiken die je zelf misschien niet zo snel zou kiezen. Mijn keuze ligt ook bij het samenwerken met anderen. Dat komt terug in de samenwerking hier met LAK, maar ook in andere projecten. Zo werk ik samen met een zilversmid en een quiltster, en ontvang ik wekelijks groepen in mijn atelier.